Haunted house
11 September, 2013 - 06:26


Okej först och främst tänkte jag svara på några fler frågor som jag har fått från Victoria:
 
"Om du har tid; skulle du kunna göra ett blogginlägg om dagen och skriva vad du gjort? Är nyfiken! Hur får de i klasserna reda på att du är en utbytesstudent? Vet de om det, säger du det till dem eller...?"

Jag ska försöka göra inlägg så ofta som möjligt, men jag har seriöst inte tid att vara inne på datorn särskilt mycket. På mornarna när jag äter frukost brukar jag vara inne på min telefon och läsa lite på twitter, men det är det enda jag hinner med. Sen när jag kommer hem från skolan försöker jag vara med min hostfamily så mycket som möjligt samt göra alla läxor. 
Well, jag tror att i de flesta av mina klasser vet alla att jag är utbytesstudent nu och det är mest för att mina lärare har hört på hur jag pratar (swedish accent woohoo), och då frågat varifrån jag kommer. Och sedan har de berättat för de andra i klassen. Till exempel idag visade min amer. history lärare var Sverige och Stockholm ligger på kartan och sedan frågade hon några frågor om skolan och sånt. Det är även folk som har frågat när de hört min accent och till vissa har jag berättat det. 
 
Jag fick även en fråga om jag har dresscode i min skola, och nej det har vi inte. Men vi har vissa kläder vi inte får ha på oss; 
"Items NOT approved and thus prohibited:
  • Hats, headbands, jewelry with spikes, bade midriffs, gangrelated attire, unreasonably sagging and/or baggy pants, sleeveless jerseys, spaghetti strap tank tops, tube tops and chains. 
  • Any extreme dress or appearance, which is disruptive to class is prohibited. Violators will not be allowed to return to class until a parent/guardian brings appropriate attire. Any lost time from school will be unexcused.
Duffel bags, large purses, and sunglasses will not be allowed in classrooms. They are to be placed in lockers upon arrival at school. Sweatshirts must be worn and cannot be tied around the waist."
Taget från the student handbook
 
Okej så Victoria ville veta lite om min dag, then okay I'll tell you what happend. 
Dagen började med att jag nästan kom försent till min första klass för att det var värsta kön när vi skulle åka till skolan, men som tur var så var min lärare försenad så han märkte inget. Vi håller nu på att researcha om olika counties i Montana, det var det enda vi gjorde i mt. history. Sedan gick jag till English III, där håller vi på att läsa om indianer. Vi hade också ett quiz, men vi fick använda boken så det var väldigt enkelt. Vi fick dessutom en läxa, vi skulle läsa 10 sidor i boken och imorgon kommer vi ha ett quiz om det vi har läst... Förhoppningsvis kommer vi få ha boken då också för jag satt seriöst i två timmar och försökte förstå texten, google translate suger btw. Sedan fortsatte jag till geometry där vi gick igenom grejer, jättekul, fick en läxa även där som jag har gjort nu på eftermiddagen. Sedan var det lunch, jag och några kompisar åkte till subway och åt där. Vi måste åka någon annanstans imorgon. Vi kom 5 minuter försent till choir (oups), men det verkade inte vara någon riktig fara. En av de andra utbytesstudenterna, Valentine från Belgium, har även börjat i kören så det är kul. Efter choir gick jag och Valentine till amer. history som vi också har tillsammans. VI har nu tre klasser tillsammans, mt. history, choir och amer. history. I amer. history gick vi igenom saker i boken som jag inte riktigt kan komma ihåg nu, men det handlade lite om indianer. Efter det hade jag photography, vi fick börja med våra pin-hole camera. Vet ni inte vad det är så googla. Sedan var skoldagen slut. Very interesting. Jag gick även till the haunted house club, eller okej jag vet inte om det är en klubb men man gör i alla fall dekorationerna till the haunted house som är during halloween. Men min vmamma hade kommit för att hämta upp mig så jag hann bara säga att jag ville vara med och sedan sticka. Väl hemma har jag mest bara pluggat...
 
Jag är nu med i tre klubbar: Haunted house på tisdagar, mt. history (eller bara history) club på onsdagar (tror jag) och art club på torsdagar! Fun fun! 
 
Imorgon (onsdag) ska jag göra min audition för musikalen jag pratade lite om några inlägg ner, jag har valt att sjunga en minut ur You Can't Stop the Beat från Hairspray. 
 
 
Okej, puss puss

Postat av: Mamma

Jättekul att läsa! Håller tummarna för dig på din audition!
Du, det är jobbigt att läsa din text på telefonen. Och antingen i datorn också. Använd fler styckebrytningar.
Kram kram kram

Svar: Jag ska försöka göra fler styckebrytningar, promise!Puss
Amanda

2013-09-11 @ 08:03:40
Postat av: sofia

DEN LÅTEN ÄR SÅ BRA <3333333333333
men det där om att man inte får ha på sig "gangrelated attire" det skulle inte funkat för karro.... hon är ju straight up gangstah
hoppas att du har det bäst! pusspuss

Svar: I LOVE IT! <3333333HAHAHAHAHAAHAHAHAHHA, gud vad jag saknar er! <3333
puuuuuuuuuuuuussssss
Amanda

2013-09-11 @ 08:22:51
Postat av: nicolinda.blogg.se

LYCKA TILL MED DIN AUDITION! :D Underbart och kul :) Kram

Intressant inlägg också! Bra att veta.

2013-09-17 @ 01:04:32
URL: http://nicolinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0