5 random
25 Februari, 2014 - 04:50


Jahaja här är jag igen med fakta om USA! Har inte så många facts kvar i mina anteckningar, jag får se till att skriva till lite fler. Men okej här kommer dem
 
  • Pizza! För det första så känns det som att vi äter pizza minst en gång i veckan, igår skulle jag ha ätit pizza både till lunch och middag men som tur var så blev jag bjuden hem till Nana och Papa som hade fixat lite brasiliansk mat till Lukas, så jag slapp pizzan. Men ja, som sagt det är mycket pizza, jag vet dock inte om det bara är min familj som älskar pizza eller om det är alla amerikanare. En annan sak är att när man köper pizza så kan man beställa på nätet och sedan kör de hem pizzan åt en, snabbt och smidigt! Domino's har den godaste pizzan btw! <3
  • Storlekarna här är gigantiska! Till exempel på McDonalds, där är en mellan läsk lika stor som en stor läsk hemma i Sverige! Den stora är dock gigantisk, och då menar jag verkligen GIGANTISK! Ska köpa en sådan någon gång och ta en bild. Köper man en McFlurry så finns det två storlekar på dem också, där den lilla är lite mindre än storleken i Sverige och den stora är STOR! Grejen är den att det nästan är samma priser på dem också, så det blir lätt så att man köper den stora och inte den lilla... Inte konstigt att amerikanare är större än svenskar. 
Nu är detta dock USA vs. Japan men jag tycker det ser ut som de storlekar vi har i Sverige!
 
  • Övergångställen. Ja de existerar knappt. Det finns faktiskt väldigt få övergångställen. Jag har flera gånger fått springa över vägen för att komma till andra sidan. Inte jättekul då de kör som galningar och inte tittar efter människor som går eftersom det nästan är ingen som går här. 
  • Dubbelmackor. Jag tror inte jag någonsin sett en människa här i staterna som har ätit bara en skiva bröd, de äter alltid två och de sätter ihop dem så att det blir en dubbelmacka. Varför vet jag inte, jag tycker det är lite konstigt. Hemma åt jag dubbelmackor, men oftast åt jag skivorna var för sig. 
  • Komplimanger. Komplimanger får man dagligen här. Man får höra att ens hår ser bra ut, eller att de gillar ens tröja osv. osv. Jag kommer bli proffs på att ge komplimanger! Det är konstigt för i Sverige är det faktiskt väldigt sällan man får komplimanger och jag var inte alls van i början, jag visste knappt vad jag skulle svara. Skulle jag bara säga tack och gå iväg? Skulle jag svara med en komplimang? Men nu har jag vant mig och säger bara tack och ler. Jag har fått väldigt, VÄLDIGT många komplimanger för min svarta leopardtröja!
Okay, I think I'm done here! 
 
See ya när jag har något intressant att berätta! 

Postat av: sofia

BLEV OCKSÅ SÅ CHOCKAD ÖVER STORLEKEN PÅ DONKEN MUGGARN??!??!? dricker inte ens upp en liten mugg här hemma liksom HAHAH
åhhhh leopardtröjan är såå fin <33333 viktig fråga, godaste pizzan??? fortfarande hawaii? :)))) pussss <333

Svar: JA DE ÄR SÅ GIGANTISKA! Vill köpa en stor någon gång tho HAHAH. Men Sofia ofta du inte dricker upp en liten mugg??????? I know right, älskar den! <3333
Fortfarande Hawaii, fast jag gillar en pizza som heter BLT, det är Bacon, Lettuce och Tomato på den och den är sjukt god!!!! <33333
Puuuuuuuusssss <33
Amanda

2014-02-25 @ 18:28:52
Postat av: Karro

love it bruh! allting är intressant xxx
hur är det med trottoarer?

Svar: Hahaha, jag är ju van vid allt nu så jag tycker inte det är så intressant längre ;)Det finns såklart trottoarer men de är rätt smala och eftersom att ingen riktigt använder trottoarerna så är det ingen som tar hand om dem så just nu är det en massa snö där och under ligger säkert en massa hundbajs...
Amanda

2014-02-26 @ 18:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0