Fiiiiiinals
23 Januari, 2014 - 23:50


Men hallå där! 
Den här veckan har skolan varit tuff, hahah nej, jag är ju i USA! Men det är i alla fall sista veckan på första terminen här i USA och det betyder att det är en massa stora prov som pågår, dessa prov kallas för finals antagligen för att det är de sista proven under terminen. Jag har haft prov i Montana History, English, Geometry och imorgon ska jag ha prov i American History. Jag har aldrig gillat prov, vem gillar prov liksom? Men dessa prov är så sjukt enkla, i MT History fick vi använda våra anteckningar, English var svårt dock men det var bara för att vi hade Part of Speech, alltså verb, adjektiv, substantiv, adverb, pronouns, conjunctions m.m m.m. och jag har aldrig gått igenom det. Jag kan ju verb, adjektiv och substantiv, men de andra har jag ingen aning om... Oh well fick ganska bra ändå. I geometri fick vi också använda våra anteckningar så jag fick A på det. 
 
Igår hade vi en final också, det var i vår sjätte klass, alltså fotografi för mig. Vi var tvungna att vara klar med vår artbook och sedan fick vi gå runt i klassrummet och titta i de andra i klassens böcker. Det var mysigt, men vi skulle skriva kritik till böckerna och använda en massa konstiga ord som jag inte har en aning om vad det är.. Så jag vet inte riktigt vad jag kommer få för betyg på mina kritiker.. Oh well. 
 
Imorgon är det våra fjärde och femte klasser som har finals, det är för mig Choir och American History, men vi har ingen final i choir så jag har bara Am History. Det är skönt för då får jag börja skolan 10:00 istället för 8:30! I love it. Vissa har dock inga finals alls imorgon så det behöver inte gå till skolan vilket jag tycker är orättvist. Jag vill också vara ledig! Vi kommer i alla fall få använda våra anteckningar under Am history också så det kommer gå på cirka 10 minuter att göra klart provet. 
 
Här kommer mina favoritbilder från min artbook:
 
 
 
 
 
Jag fick en fråga om det var mycket läxor och det kan jag ju säga att det INTE är, vi har ibland engelska läxa, då får vi 20 ord som vi ska kunna definitionerna till, sedan får jag matteläxa nästan varje dag men de hinner man oftast göra klart under lektionen så det blir inte så mycket läxa där, plus att hon alltid är sen med att hämta in dem så man får ofta ungefär 3 dagar på sig att göra dem om inte mer. Väljer man att göra dem den tredje dagen har man i och för sig 3 matteläxor att göra så det är inte så kul.. Jag har ju självklart läxa i fotografi också, att ta bilder som vi sedan får redigera under lektionen. Men det är de klasserna som vi får läxor i, inte mycket alls faktiskt som är väldigt skönt. Men jag känner att det kommer bli väldigt svårt att komma tillbaka till den svenska skolan för jag kommer inte kunna plugga alls..
 
Det var det, nu ska jag gå och göra någonting! 
 
Byeeee

Postat av: Karro

HAHAHAHA början på inlägget :// vill gå i amerikansk skola :-)

FAAAAAAAAN AMANDA VAD FINA BILDER!!!!!!<3333 älskar dom. tumblr material.

Svar: HAHAHAH ikr! Man kan typ bara sitta och prata med kompisar! I love it!

Aaaaw thaaaank youuu <3333 jag la upp en bild men jag tror den bara har fått en note...
Amanda

2014-01-25 @ 15:18:32
Postat av: sofia

HAHAHAHHAHAAH AMERIKANSKA SKOLOR ÄR JU MER LAJJ ÄN MG AHAHAHHAHA åhhh du kommer få en chock <33333

så snygga bilder <33333 drömska. djupa. awesomesauce.

Svar: Ja alltså jag känner att jag kommer tillbaka till Sverige så kommer jag dö av plugg! Kan inte plugga längre...
Taaaaack <33333
Amanda

2014-01-26 @ 18:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0