5 random
17 Februari, 2014 - 00:46


Jaha då var det dags igen, kan inte fatta att jag faktiskt kom ihåg att skriva hahah. Nu ska jag försöka hitta min telefon så jag kan se vilka fakta det är jag ska ta med idag. FOUND IT!
 
  • De använder så sjukt många påsar. Första gången jag följde med och handlade blev jag väldigt chockad för för det första så var det inte en själv som plockade i varorna i påsen utan det är människan bakom kassan som när den skannat varan stoppar ner den i påsen. Grejen är bara den att de stoppar ner runt två varor i en påse och sedan tar de en ny påse. Inte alls bra för miljön! Plus att man då får tre miljoner påsar som man måste bära in i huset..
  • Skor inomhus. Japp amerikaner går med skor inomhus, även fast de har heltäckningsmatta överallt i huset. De försöker dock att inte gå med skor inomhus under vintern för då blir det alldeles för smuttsigt, men de är svårt för dem. 
  • Gulbil. De leker inte gulbil här, istället leker de Slugbug. Det är som gulbil fast istället för att leta efter gula bilar så letar de efter sådana här bilar: 
             Den måste såklart inte vara gul utan det är ALLA slugbugs. De leker gulbil i Brasilien dock, så jag och                        Lukas har lärt Bridger och Tyler gulbil så nu letar de efter både slugbugs och gula bilar. 
  • Reklampauser hela tiden. Ja det är reklampauser mest hela tiden men det är väldigt korta pauser. Sedan har de väldigt konstiga reklamer som man inte förstår sig på alls. Liksom de har inte alls med det de gör reklam till att göra..
  • Inget lördagsgodis. Nej det finns inget som kallas lördagsgodis här, istället äter de godis VARJE dag. Det gör även jag, men jag äter inte alls mycket godis varje gång. Eller ja jag försöker att inte äta mycket godis varje gång. Haha. 
 
Det var det! 5 till fakta klart. Nu ska jag umgås med Lukas och Chichi. De spelar tv-spel, of course, som de gör varje gång de är tillsammans! 
 
PS. Imorgon är det exakt 4 månader kvar innan jag åker hem. Känns bra men jag är lite ledsen, vill åka hem men jag vill inte åka hem.
 
Oh well, 4 månader kvar! Vi ses!
 

Postat av: Mamma

Festligt att gulbil finns i Brasilien också!

2014-02-17 @ 08:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0