It's time again
05 Mars, 2014 - 05:05


Ja jag kände att jag kanske skulle lägga upp 5 nya faktan igen. Så ja, that's what I'm gonna do!
 
  • No knives. Ja här i USA äter ingen med knivar. Okej jag ska väl inte säga USA eftersom att jag inte vet hur det är på andra ställen, men i Montana äter i alla fall ingen med kniv. Det var väldigt konstigt i början, liksom hur delar man maten utan kniv? Jo, man använder gaffeln! Det kommer bli så konstigt när jag kommer tillbaka till Sverige och jag måste använda kniv igen. 
  • Free refill. En väldigt bra sak med de flesta restauranger är att man kan fylla på sin dricka hur många gånger man vill! Man behöver alltså inet betala varje gång man vill fylla på utan man kan bara fylla på. Har restaurangen inte free refill så måste de ha en skylt som säger "no free refill" för annars kommer folk fylla på sina glas. 
  • "What's up?" Ja det är någonting man hör HELA tiden. Varje gång man möter någon i korridoren så säger de "What's up", i början svarade jag, men nu har jag lärt mig att man antingen bara ler och går vidare eller så säger man "What's up" tillbaka. Man kan ju tro att de vill stanna och prata, men nej, det är bara en hälsningsfras.
  • Boxar. När man har ätit på en restaurang kanske man inte äter allt, right? Jag tror de flesta lämnar mat ibland, särskilt här i USA där rätterna är rätt stora. I alla fall så kan man be om att få en box som man kan stoppa sin mat i, sedan kan man ta med den hem och äta den senare eller dagen efter! Jag tycker att det faktiskt är en väldigt bra idé då maten då inte slängs.
  • Jeans. Jag har ju redan berättat att de endast har bootcut jeans, men det är inte bara det som är problemet här. Jeansen har även saker på bakfickorna, det är liksom som krumelurer som glittrar och jag vet inte vad. Det är svårt att hitta bara ett par normala skinny jeans utan något på bakfickorna och det drives me crazy! 
 
Pretty much såhär ser alla byxor ut. No me gusta! 
 
Okej det var det. Vet inte vad jag ska skriva mer. Jag gav upp på matteläxan och just nu sitter jag i min pyjamas och tittar på när Lukas och Tyler spelar Lego Marvel Superheroes. Ett väldigt mysigt spel om man tycker om Marvel vilket jag gör.

Postat av: Mamma

Kul, boxarna kallas väl Doggybag? Man låtsas liksom att maten är till hunden där hemma! Jag håller med om att det är en bra idé. Det finns faktiskt hemma också, men det är inte så många som nyttjar det. Min tallrik blir ju alltid tom!

Svar: Jag vet inte, har bara hört att de har frågat om vi vill ha en box. Varför tar inte vi hem maten? Inte för att vi går på restaurang så ofta, men när vi gör det!
Mamma, du har alltid kvar någonting på tallriken..
Amanda

2014-03-05 @ 17:47:59
Postat av: Margona Svenssonm

Hej igen! Konstigt att äta utan kniv. I Sverige åt man bara en kniv under lång tid, verkar lättare.
free refill med deras stora muggar???
Ser fram emot dina nya jeans. Kram

Svar: Ja eller hur, det var väldig svårt att vänja sig!
Tar man inte den största muggen är det ganska trevligt att det är free refill, tar man den stora behöver man ingen refill haha.
Jeansen var alldeles för små så jag måste skicka tillbaka dem..
Amanda

2014-03-05 @ 19:01:17
Postat av: sofia

alltså sådana jeans jag dör va fula de är?!??!?! man tycker ju att USA är så framåt inom mode men jeans kan de verkligen inte göra....... HAHAHAHHA
och boxarna såg vi också!!! de ba lassar all mat i en fin liten takeaway låda, skitsmart??? ibland tänker de efter, eller så gillar de bara mat HAHAHAH! har du tagit hem i box någon gång?
pusspussss xxxx

Svar: ELLER HUR?!? Jag hoppas att det bara är Butte och inte alla i USA som har på sig sådana...
SO CONVENIENT! I love it! Då kan man ta hem den goda maten och äta dagen efter <33333
Amanda

2014-03-06 @ 10:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0