Första skoldagen avklarad
04 September, 2013 - 05:40


Jupp ni läste rätt, jag har varken svimmat eller dött. Jag tycker att jag klarade det bra. Dagen började med att jag vaknade som vanligt vid halv sju, sedan vid tio i åtta satt jag, Lukas och vmamma i bilen. Hon lämnade först av Lukas eftersom han går i en annan skola och börjar tidigare än mig, och sedan åkte vi till Butte High. Jag hade världens fjärilar i magen. Men allt gick bra, jag klarade av att öppna mitt skåp och ta mig till första perioden. Där mötte jag Nora, den finländska utbytesstudenten, och Mr.Fisk, min MT History lärare. Han verkar jättebra, han är rolig och läskig på samma gång. Men mest rolig. Han skojade en massa och sedan sa han att han skulle underkänna oss ifall vi hade missat 10 dagar, alltså skolkat, men han skulle ljuga till våra föräldrar och säga att han förstår att vi har problem och bla bla bla. Aja jag tror att den klassen kan bli kul, vi skulle tydligen åka på field trip och märka kalvar och sånt så det blir kul!
   Efter MT History hade jag English III. Läraren jag har där verkar rätt sträng och allvarlig, hon gav oss en uppgift att skriva om en gång då vi blev mobbad, jag vet inte riktigt vad meningen med den uppgiften var och jag är rätt säker på att jag gjorde urdåligt men men..
   Efter English III hade jag American History, det verkade desto roligare, läraren där verkar jättesnäll och trevlig. Jag tror att jag faktiskt kan gilla den klassen även fast det är historia vilket jag verkligen inte tycker om.
   Efter American History hade jag Algebra I, jag gillar läraren där också, fast vi fick en uppgift där med. Vi var tvugna att räkna ut mattetal (no shit) med multiplikation och sånt och jag är väldigt dålig på multiplikationer..
   Efter Alegra I hade jag concert choir, läraren där gillar jag jättemycket, han skämtar också väldigt mycket. Så det jag gjorde där var att jag fick göra som en audition för att se om jag platsade i den klassen då den klassen var för dem som behövde special education och sådant. Jag skulle tydligen vara i en annan klass så jag var tvungen att gå ner till min counselor och ändra mitt schema. Så istället för algebra har jag nu geometri och istället för consert choir har jag någon annan choir som jag inte kommer ihåg vad den hette. Men det känns bättre, i concert choir var vi ungefär 12 och det var ingen som var junior och i den nya choir kommer vi vara ungefär 50 och jag antar att det kommer vara några juniors där.
   Efter det hade jag Photography. Jag hade tänkt mig att vi skulle ta foton med normala kameror och att jag skulle kunna bli bättre på det, men istället kommer vi tydligen hålla på mycket med analoga kameror och framkalla i mörkerrum. Men det kan väl bli kul det också antar jag. Vi ska göra en egen kamera och sedan framkalla de bilderna vi tagit med den. 
   Sedan var min skoldag slut, jag börjar 8:25 och slutar 2:55. Efter skolan åkte vi och skaffade telefoner och jag köpte en massa nerds. DET ÄR SÅ GOTT!! Jag köpte och sour patch, det var också JÄTTEGOTT!! 
 

Postat av: Mamma

Låter som du hade en superdag!

Svar: Jepp, det var en väldigt bra dag! :D
Amanda

2013-09-04 @ 16:23:08
Postat av: Karro

HAHAHA berättade du för Mr.Fisk vad hans namn betyder på svenska???? Älskar hans namn, vill också heta det.
Åh det låter såååå spännandeeeee!!!! <33333333 VILL HA BILDER<3333333 OCH JAAA DU KÖPTE SOUR PATCH!! SÅ GODA!!!! ni har btw bra skoldagartider...

Svar: HAHAHAH nej jag har inte gjort det än, men jag har tänkt på det 230498 gånger! Vad för bilder? Jag tänker då inte ta med kameran till skolan och ta kort.. no way!
SOUR PATCH ÄR SÅÅÅ GOTT!!! <333333 Ikr, bästa skoldagarna!
Amanda

2013-09-04 @ 16:49:43
Postat av: Jag

jag har några frågor du kanske skulle kunna göra ett inlägg om? hehe B)

- Hur är deras klädstil? Alltså ungdomar då
- Är folk nyfikna på dig????
- HAR DU BÖRJAT TÄNKA PÅ ENGELSKA
- Vilka är de vanligaste skorna?? B)

PUSSKRAM<3333

2013-09-04 @ 16:52:46
Postat av: sofia

så coolt med analoga kameror och mörkerrum! omggg you're living the american high school dream. deT ÄR PRECIS SOM I HIGH SCHOOL MUSICAL

Svar: HAHAHAH ja PRECIS som High School Musical! Det är väldigt lite sång tho...
Amanda

2013-09-05 @ 13:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0