21 september
21 September, 2013 - 08:34


Hola amigos! Fel språk, men men. Jag är ledsen för att jag är så otroligt dålig på att uppdatera. Men jag har faktiskt en väldigt bra förklaring, jag går i skolan till klockan 3, sedan åker jag hem och äter någonting för jag är ALLTID jättehungrig när jag kommer hem. Klockan 4 har jag sedan rehearsals inför musikalen och det tar minst 2 timmar så jag kommer hem klockan 6. Då ska jag äta och sen har jag alltid en massa läxor för alla läxor här är alltid due dagen efter man fått dem. Så jag har seriöst haft fullt upp! Jag är ledsen för att jag inte tagit några bilder också, men där har jag ingen annan förklaring än att jag är lat. 
 
Igår var jag i alla fall på min första volleyball game, det var coolt. Det var Butte Central (Lukas skola) mot någon annan skola och jag är rätt säker på att Butte Central vann. Det var tre matcher och den skola som vann efter tre matcher vann alltihop. Vi stannade inte kvar under alla tre matcher utan åkte efter den andra matchen var över. Det var roligt att se riktiga cheerleaders också och att träffa de andra utbytesstudenterna på Butte Central såklart. 
 
Idag har varit en spännande dag! I skolan så gick brandalarmet, och det var ingen firedrill. Det var läskigt, liksom det kunde ha brunnit. Nu gjorde det inte det, det var antagligen någon som hade satt på brandalarmet eller rökt på toaletten eller något liknande. Alarmet gick igång 3 gånger för det var något fel på den. Oh well, det hade varit mer spännande om det hade varit en riktig eld. Efter skolan åkte jag hem och åt (as usual) och efter åkte jag till rehearsals. Jag var där i två och en halv timme, dessa sånger sjöng vi: 
 
 
 
How I love Seussical the Musical! <3333
 
Efter det åkte jag till Lukas Homecoming game, min första football game. Det var såååå coolt! Butte Central vann of course, det vore awkward om de inte vann sin homecoming game! Jag förstod dock ingenting av reglerna jag skrek bara när de andra skrek osv. Efter matchen åkte vi till Butte Centrals homecoming dance. Det var rätt tråkigt där för jag känner ingen på Butte Central förutom utbytesstudenterna och de satt bara vid ett bord med sina telefoner. Så efter ungefär en timme åkte vi hem igen. Nästa vecka är det min skolas homecoming week, det ska bli kul. Detta är vad vi ska klä oss i/som:
 
Måndag - Color day (Juniors wears red)
Tisdag - Decade day
Onsdag - Disney day
Torsdag - Nerd/geek day
Fredag - Homecoming (då har man på sig skolans färger, Butte High har lila och vitt)
 
Jag ska försöka ta kort på hur jag ser ut varje dag och lägga ut här på bloggen. På fredag är även vår homecoming game och dans. Jag hoppas verkligen att vår dans är roligare, men det tror jag för vi är mycket fler och jag känner fler människor där. Förresten dansar amerikanare likadant som i Sverige, i en stor klump och bara hoppar till musiken. Amerikanare grindar dock mycket har jag hört, men jag såg ingen göra det idag, jag antar att de kommer göra det på fredag. 
 
Imorgon ska utbytesstudenterna på Butte Central åka och bowla, och jag ska följa med. Jag tror även att en utbytesstudent från Butte High kommer, så det ska bli roligt! 
 
Nu ska jag gå och sova för jag är jättetrött, PUSSS
Ps. ni som har kommenterat, jag har svarat på era kommentarer

Postat av: nicolinda.blogg.se

Svar: Men hallå, såklart det gick bra?! Du kom ju med i musikalen för sjutton :D Nej, du var säkert fantastisk. Ta åt dig av det fina! Bara att du gav dig på en audition gör dig till en vinnare. Kram

2013-09-21 @ 18:07:53
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: Margona Svensson

Du verkar ha jobbigt men kul. Vad äter du och hur är maten?

2013-09-22 @ 17:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0