Coronation och Juuuuuul
23 December, 2013 - 04:02


Jahaja, det här med bloggning går ju riktigt bra! Jag skulle ju blogga åtminstone en gång varje vecka, nu blir det mer en gång i månaden.. OH well, lovade ju ett inlägg om dansen vi hade i november så jag får väl skriva det. 
 
Jag skippade skolan och sov till klockan 11, vi hade ändå bara en halvdag och vi skulle bara spelat spel och sådant. Plus att jag är rätt säker på att det bara var ungefär två eller tre personer i varje klass den dagen. Så, jag bad min värdmamma att säga att jag var sjuk. 
 
När jag gick upp duschade jag och satte i några produkter i håret så mina lockar som jag tänkte göra skulle fastna. Sedan gick jag upp och åt frukost, Lucky Charmssssss! <333 Inte de bästa flingorna, men de godaste! Jag och mina kompisar hade bestämt oss för att äta middag hemma, så min värdmamma stod och gjorde vår middag när jag kom upp. Så när jag hade ätit klart hjälpte jag till med maten, till förrätt skulle vi äta en soppa, till huvudrätt skulle vi äta mandarinkyckling med någon sorts potatis grej, hon kallade det churchpotato, och till efterätt skulle vi äta Ben&Jerry glass! 
 
Efter ett tag kom Noora och Valentine över och vi satte igång med att fixa i ordning oss, jag lockade mitt hår men, eehhh, det blev inte så bra så det slutade med att min värdmamma satte upp mitt hår istället. Såhär såg vi ut:
Jag var inte jätteglad över mitt hår, men oh well, fanns inte så mycket att göra åt. 
 
När vi var klara så åt vi, och herregud vad god maten var! I loved it! 
 
Sedan åkte vi till stället där dansen var. Jag måste säga att dansen var väldigt lik balen vi hade i nian, de hade en DJ och sedan stod alla i en klump och hoppade. I liked it a lot! De kronade också en kung och en drottning, drottningen var en tjej som går i min fotografi klass så det var kul! Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om dansen, vi dansade och jag fick väldigt ont i fötterna, när dansen var slut åkte vi hem. Japp, det var det.
 
 
Nu till en annan rolig grej, det är snart jul! Den 25e gäller det, jag är lite excited men verkligen inte mycket, har heller inte särskilt mycket julkänsla men det kanske kommer på tisdag. 
 
Jag har köpt presenter till alla förutom Lukas, det är svårt att köpa presenter till personer som alltid ska följa med när man ska åka och julhandla! Tänkte i alla fall bara köpa godis till honom så det lär inte ta så lång tid, förhoppningsvid kan jag köpa det imorgon, annars blir det lite jobbigt.... 
 
Så hur ska vi fira jul? 
Jo på tisdag, den 24e, får vi öppna en present! Och sedan på onsdagen, den 25e, så går man upp jättetidigt och öppnar alla sina presenter. Tror jag i alla fall, jag är inte helt säker på hur det går till. Den 24e ska vi i alla fall till kyrkan och tända ljus och jag vet inte riktigt. Jag och Lukas och två andra unga människor ska läsa någon text också så det lär bli lite intressant. 
 
Here's our Christmas Trees:
Den är på nedervåningen, denna är "the toy tree", alltså det trädet med leksaks ornaments.
 
Och denna är på övervåningen, "the blue tree", denna är den fina! 
 
Jag tror inte att mamma skulle tycka om dessa granar för det är väääääääääldigt mycket ornaments på dem, och vissa ställen har en massa medan andra inte har några. Jag gillar den blåa granen mest, den är väldigt fin. Det är inte riktiga granar utan det är plastgranar. 
 
Jag har by the way jullov nu, så jag kan sova lääääänge på mornarna <333 Jag fick jullov i fredags! 
 
Oh well, tror jag är klar nu! 
 
Byeeeeeeee
 

Postat av: Mamma

Jag gillar båda granarna! På bild! Jag tycker ni tjejer ser jättefina ut också! God Jul! Kram!

Svar: Jag valde de bästa sidorna på granen ;) thank youuuuu <3
God Jul! Puss och kram!
Amanda

2013-12-23 @ 10:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0