Butte, Montana
26 Augusti, 2013 - 04:39


Japp, jag är här, jag lever, mitt flygplan störtade inte! Det är bara det att jag först nu har fått koden till internet! Jag landade här i Butte torsdagen den 22 augusti ungefär klockan 13:00, kan inte komma ihåg det exakta klockslaget och nu sitter jag på mitt rum och skriver detta. Dessa fyra dagar har varit bra, men jag har fått värsta kulturchocken. Eller jag vet inte riktigt om jag kan kalla det det, för alla familjer är ju inte som den här familjen. I alla fall så är familjen jag bor hos väldigt olik min familj. På flera olika sätt. 
 
Imorgon ska jag till Butte High School och skriva in mig på några olika kurser, kan inte minnas om jag har skrivit vilka kurser jag vill ta och vilka jag måste ta. De jag måste ta är Montana history, American history och English. Och de jag själv tänkte välja är matte, drama och kör. Tydligen så är the counselor väldigt sträng och man måste ha mycket bra argument för att få det man vill... Det känns lite läskigt. Jag tror jag börjar skolan nästa vecka någon gång, men är inte helt säker. Jag vet att Lukas, den andra utbytesstudenten, börjar på onsdag redan. 
 
På tal om Lukas så har han inte kommit än, han skulle kommit igår, men då hade hans pappa ändrat tid utan att berätta det. Så han skulle komma idag istället. Men då var det något fel, så nu vet ingen när han kommer att komma.. Det känns lite trist, jag hade sett fram emot att träffa honom! 
 
Som ni kanske vet var jag i NYC i en vecka inann jag kom hit, jag vet att i alla fall två av er väldigt gärna vill att jag ska skriva om den veckan. Det ska jag också, så fort jag fört över bilderna till datorn och får orken att gå igenom alla och välja ut de jag vill ha.. Sedan måste inlägget skrivas också.. Aja det kommer väl någon gång! 
 
Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0