Washington
08 Januari, 2014 - 01:02


Äntligen kommer inlägget om Washington, jag lär i och för sig slänga in lite kort om nyår också för det finns inte så mycket att skriva. 
 
Vi åkte i alla fall fredagen den 27 december till Spokane, Washington. Resan tog cirka 8 timmar men skulle egentligen ta 6 timmar, men men. Vi åt en väldigt god lunch på en kinesisk restaurang, jag åt ris med mandelkyckling! Very good indeed. När vi kom fram var jag väldigt trött även fast jag sovit större delen av resan. Men när jag kom in genom dörren fick jag en chock, huset var jättefint! Det var ett stort vardagsrum och ett jättefint kök med en stor köksö. Det var fönster överallt och huset låg precis vid en sjö. Så ja, jag var mer än nöjd. Min värdmammas syster och hennes man och barn var också där och de var trevliga, jag blev väldigt attached till deras barn. Colby, 11 år och Olivia,8 år.
 
 
Vårt hus
 
Det var is på sjön så vi kunde åka "skridskor
 
 
 
Olivia
 
Colby
 
Dagen efter åkte vi i en timme till en liten skidort, vi skulle inte åka skidor men åka pulka. Det var inte riktigt som en pulka, det var som en hård badring som man åkte ner för backen i. 
 
 
 
Backen var inte särkilt brant så det gick inte jättesnabbt, men det var väl hyfsat kul ändå. Barnen gillade det! 
 
På måndagen åkte vi hem igen, det tog lika lång tid. 
 
Tisdagen var ju nyårsafton och vi gjorde inte ett dugg, jag och Lukas bjöd hem några utbytesstudenter som går i hans skola och vi satt och tittade på tv. Vi åt Macaroni and cheese till middag så det var himla festligt! Tittade inte på några fyrverkerier för tydligen var det knappt några. Så ja... 
 
Torsdagen efter det började jag ju skolan igen, och det var väl trevligt.. Not really..
 
Okej jag är klar! 

Postat av: Margona Svenssonm

Ser väldigt fint ut! Har du foto på din värdfam? skulle vilja se dem och Lucas. Kram

Svar: Jag har bilder på min värdfamilj som jag kan lägga upp, men Lukas gillar inte att bli fotad, men jag ska ta en bild på honom i alla fall!
Amanda

2014-01-12 @ 18:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0