Månadsjubileum
13 September, 2013 - 02:58


Ja ni läste rätt, jag har varit i USA i en hel månad nu! Hur är det ens möjligt? Det känns som att det var igår jag stod i gästrummet med mamma och försökte packa min väska. Men icke, det var 4 veckor sedan. Jag har börjat få hemlängtan nu, skulle faktiskt inte göra mig någonting om jag kunde sätta mig på ett flyg och åka raka vägen hem. Men det kommer jag såklart inte göra, jag kommer avsluta mitt år här! 
 
Idag har jag varit i skolan som vanligt, höll på att somna under american history lektionen, men jag klarade att vara vaken. Efter skolan gick jag till art club och försökte göra en vas utav lera, pottery alltså, det var himla svårt! Jag klarade det verkligen inte, men det var väldigt roligt! Träffade även två tjejer som frågade om jag skulle bowla på lördag. Tydligen ska utbytesstudenterna på den skolan Lukas går i ut och bowla, och jag kommer nog hänga på. Det finns en massa utbytesstudenter på den skolan. 9 styckna! Det ska bli kul!
 
De har nu kommit ut med vilka som har fått call-backs till musikalen och jag var inte en av dem. Så antingen har jag fått en roll (antagligen inte) eller så har jag inte (mer troligt). The cast list kommer ut på lördag. 
 
KARRO, jag har kollat runt lite på vad folket har för kläder här och jag har kommit fram till att de har normala tröjor, alltså typ tröjor man kan se i Sverige. Men byxorna... ALLA har bootcut jeans! Eller okej inte alla, men en eller två tjejer på tio har det! Jag förstår inte varför, det är inte snyggt alls. Jag hoppas ingen tar illa upp över att jag skriver det, men jag tycker verkligen inte att det är snyggt. Skorna är också väldigt lika skorna i Sverige, förutom att vissa går runt i flip-flop medans andra går runt i UGGS, förstår dock inte alls hur folk kan gå runt i UGGS när det är runt 25+ ute... Sedan finns det folk i tennisskor och i converse och vans och allt möjligt. En himla blandning. Det är inte som i Sverige där alla går runt i likadana kläder och skor. 
 
Nu måste jag göra läxor, jag har ett engelskaquiz imorgon och en presentation i montana history. 
 
Puuussssss

Postat av: K A R O L I N A

EN MÅNAD?!?!??! alltså det har ju gått äckligt fort egentligen ju herregud!!!! åååhhh jaja hemlängtan är ju naturligt. men du, the best is yet to come <333333 allt här hemma finns ju kvar!!!! kram på dig<3333

HAHAHAH bootcut jeans är ju snyggt... AHAHAH okar ej alltså kontrasten mellan flip-flops och uggs är så konstig ??? herrejösses!!! det är som när folk har mössa på sommare, HUUUUR???
puuuuusss1!!

Svar: Ja det har gått hur snabbt som helst!!
Jag har inte världens hemlängtan längre, så det är skönt! Men jag saknar er, har inte hittat någon än som jag kan prata med som jag pratar med er! <3333333

I do not like bootcut jeans, och här ser jag den varje dag! Kommer säkert ha en ändrad åsikt om dem när jag kommer hem, plus att alla hemma kommer ha dem...
Ja alltså det är så konstigt! Plus att vissa går runt i tofflor??? Alltså varför? Man går inte i tofflor i skolan???????

Amanda

2013-09-14 @ 21:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0