Äntligen
03 Maj, 2013 - 23:00


 
Igår gick jag i skolan precis som vanligt, de två lektionerna gick som vanligt långsamt och efter skolan var det dags för matteresurs. Resursen hann knappt börja förrän min mobil började ringa. Det var STS! Jag gick ut ur klassrummet och var så uppspelt att jag knappt kunde stå still. Tjejen i telefonen berättade att jag ska till Butte, Montana! Jag ska bo med en familj som består av en mamma, pappa, två söner (10 och 12) och en katt! Jag vet inte om ni vet var Montana ligger, det visste i alla fall inte jag, men jag antar att ni vet var Washington ligger (längst upp till vänster), bredvid Washington ligger Idaho och bredvid Idaho ligger Montana. Montana har samma årstider som Sverige och det är ungefär samma temperatur.
Familjen har haft 6 utbytesstudenter tidigare vilket betyder att de är rutinerade, det känns bra för då vet de ungefär hur det går till och de vet hur man får till ett bra år. Jag antar att de mesta hänger på mig för att det ska bli ett bra år, men då vet de i alla fall vad DE ska göra för att jag ska må så bra som möjligt. Jag har ännu inte tagit kontakt med familjen, jag är lite nervös över det, men jag planerar att göra det imorgon. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0