The musical, Thanksgiving and some other stuff
05 December, 2013 - 06:09


Det känns som att jag ber om ursäkt varje gång jag skriver ett inlägg, men ja jag borde väl be om ursäkt ännu en gång eftersom det var ungefär en månad sedan jag skrev.. Någon bra förklaring har jag inte heller förutom att jag inte har känt för att skriva någonting. Vad har hänt under tiden jag har varit borta?

 

Först och främst är alla musikal framträdanden klara, de var klara för ungefär två veckor sedan men men, det var väldigt kul i alla fall! Vi fick stående ovationer på fyra av de sex shower vi hade så det var jättekul! De första tre shower vi gjorde var roligast, efter det så gick det en vecka innan de tre sista var, och då hann man känna efter hur det var utan att ha en massa repetitioner varje dag, och ja det var väldigt skönt. Så när fredagen kom och man hade en föreställning så suckade man lite. Men det var i alla fall kul och jag tror att när jag kommer tillbaka till Sverige igen så vill jag börja på drama!

 

Jag har även haft en skoldans, Coronation hette den, den var förra onsdagen. Jag tänkte ge dansen ett eget inlägg men det inlägget kommer inte komma upp förrän om en vecka eller något sånt. Varför ska jag berätta alldeles strax.

 

På torsdagen efter Coronation så var det Thanksgiving, det var någonting som jag hade sett fram emot jag vet inte hur länge! Jag hade tänkt mig en stor middag med släkten och en stor kalkon på bordet osv osv. Men det var väl inte riktigt så det gick till. Jag vaknade och åt min normala frukost, sedan gick jag in till mina vföräldrar och kollade på Macy's thanksgiving parade, det var coolt dock! Vi fick se allt från Cirque Du Soleil till Toy Story till Santa Claus. Jag fick även ett papper klippt som en blomma för att skriva allt som jag var thankful for. Efter det åt jag pumpkin pie och lite glass som en andra frukost. Pumpkin pie var förvånansvärt gott, eller okej det var inte jättegott men jag hade inte trott att det skulle vara så gott. Till lunch åt vi ingenting speciellt. Sedan vid 5 eller något liknande åkte vi till kyrkan för vi skulle fira Thanksgiving där tillsammans med några familjer därifrån. Alla hade tagit med sig olika saker, vi hade till exempel tagit med oss potatis och pajer, så det var som en buffé. Det var inte så att det bara var ett långt bord så att alla kunde sitta tillsammans utan istället var det kanske 8 bord, men alla valde liksom att sitta med sin familj så det var inte riktigt så att man pratade med någon annan än de i sin familj förrän det var dags att gå... Men men.. Efter middagen åkte vi och tittade på filmen Frozen, det var en jättefin film, och mamma och pappa jag tror att Lovisa skulle gilla den väldigt mycket så om den kommer ut på DVD innan jul tycker jag att ni ska köpa den till henne! Eller så kan ni bara gå och se den på bio.

 

Dagen efter Thanksgiving, fredagen, var det Black Friday, på Black Friday sänker alla butiker kostnaden på en massa av deras produkter så alla passar på att köpa julklappar den dagen. Dock inte min familj för under Black Friday är det faktiskt folk som dör och blir skadade, alla går CRAZY! Så ja, vi var inte riktigt tillåtna att åka och köpa någonting. Men jag passade på att beställa en Macbook PRO, så den ska komma mellan den 9 och 12 december. Och det är då jag tänkte lägga upp inlägget om Coronation för det är mycket enklare att ladda in bilder i den datorn än vad det är att lägga in bilder på den datorn jag använder just nu. För denna dator suger :)

 

Ja det är väl det som har varit det största som har hänt under den tiden jag har varit borta. Just det, jag var ledig både onsdag, torsdag och fredag förra veckan så det var väldigt skönt, det är dock inte så kul att vara tillbaka i skolan igen..

 

Just det igen, imorgon har jag mitt första uppträdande med skolkören, det ska bli väldigt spännande! Jag har även två uppträdanden på lördag samt en massa repetitioner och ett uppträdande nästa vecka. Så det är full rulle! Vi sjunger dessa sånger:

 
 
 
 
Jag kan ju säga att det är otroligt svårt att sjunga alto, alltså de tjejer som sjunger lite mörkare, alltså jag kan alla våra delar och hur vi ska sjunga dem men det blir bara fel när vi sjunger med de andra tjejerna som sjunger soprano vilket är de som sjunger de höga tonerna. De sjunger melodien så det blir liksom så att man bara åker in i deras och sjunger med dem. Himla, himla svårt är det! Men det blir bättre och bättre! 
 
Ja det var väl allt tror jag, jag ska försöka få in ett till inlägg inom en vecka!
 
PUSS PUSS! 

Postat av: Mamma

Det blir många olika uppträdanden för dig! Kul! Tack för julklappstips. Längtar till lördag då vi ska skypa. Snöstorm på gång här. Tydligen kaos i södra Sverige nu. Puss!

2013-12-05 @ 19:01:48
Postat av: Margona Svensson

Jag bara längtar efter att läsa mer om ditt"äventyr".
kram

2013-12-18 @ 20:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0