Butte Highschool
28 Augusti, 2013 - 23:26


Okej så idag åkte jag och min vmamma till skolan för att för det första få mitt schema och för det andra kolla var alla mina klasser är. Så jag har 6 periods, första är Montana history, andra är English III, tredje är American history, fjärde är Algebra I, femte är Choir och sjätte och sista är Photography. Jag kommer ha samma lektioner varje dag och schemat ser exakt likadant ut. De fem första lektionerna ligger rätt nära varandra men den sista är låååångt ifrån choir så jag kommer få springa mellan femte och sjätte. Man har dessutom bara fem minuter mellan alla lektioner så att det lär bli stressigt. Skolan är gigantisk, mycket mycket större än vad jag är van vid och det är en massa trappor och korridorer, jag blir seriöst nervös bara av att tänka på det! Jag tror att de första dagarna kommer bli ett helvete, men sen när det börjar bli en vana så kommer det antagligen gå bättre. När jag har börjat förstå hur skolan är byggd och så. Alltså vi gick ju igenom hur jag skulle gå till och från klasserna men jag har redan glömt bort hur jag kommer till alla klassrum förutom den första.. Men men det kommer nog bli bra tillslut. Alla skåp har jättekonstiga lås, man snurrar först åt ena hållet och sen åt andra osv. Kommer glömma bort koden på en gång... 
 
Just det jag glömde berätta att det kommer gå två andra utbytesstudenter i skolan, den ena vet jag ingenting om inte ens om det är en tjej eller kille. Men den andra träffade jag när vi skrev in mig på skolan, hon heter Nora och kommer från Finland. Det roliga är att hon kan lite svenska! Jag lär nog inte prata svenska med henne men ändå. Det är en liten värld. Man kan tydligen inte vara senior på Butte Highschool så vi kommer båda vara juniors och vi kommer antagligen ha Montana history tillsammans, och kanske de andra obligatoriska ämnena. Hon såg snäll ut och verkade trevlig så jag hoppas vi kanske kommer bli vänner. 
 
Puss

Postat av: K A R O L I N A

ja men montana history lät ju riktigt intressant!!

Svar: Jodå det var intressant, jag hoppas det blir kul bara..
Amanda

2013-08-29 @ 12:44:48
Postat av: Mamma

Fotokursen blir nog kanonkul!

Svar: Jag hoppas det, men det verkar som att vi inte kommer få använda normala kameror utan mer kameror där man använder mörkerrum för att framkalla dem. Men men det blir väl kul det också.
Amanda

2013-08-31 @ 14:21:08
Postat av: Margona Svensson

hallo!
Känns som det blir riktigt bra. Vi vill veta mer om allt.

Svar: Jo då, än så länge är det bra. Mer kommer väl snart antar jag :)
Amanda

2013-09-01 @ 17:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0