8 dagar kvar
07 Augusti, 2013 - 15:54


Det är 8 fricken dagar kvar innan jag lämnar landet lagom om far över atlanten till New York! Det är ensiffrigt! Det är 15 dagar kvar tills jag får träffa min värdfamilj! Jag är taggad och nervös om vartannat. Så fort jag tänker på det börjar mitt hjärta dunka i 180 och hela jag liksom skiner upp nästan, på samma gång känner jag en saknad efter mina vänner och familj, och jag har ju inte ens åkt en.
 
Jag har haft lite kontakt med en av utbytesstudenterna som bodde där 2012/2013, hon är jättesnäll och svarar på alla mina frågor om skolan och Montana och familjen. Jag är så glad att hon finns där, det var hon som skrev till mig först och frågade om det var någonting jag ville veta och liksom hur många skulle inte bara låtit bli att skriva någonting? Hon gör mig så taggad och lugn över året!
 
JAG HAR FÅTT FLYGINFORMATION OCKSÅ! Tydligen ska jag åka 7:35 från Arlanda med en mellanlanding i London, allt som allt kommer det ta 7 timmar och 20 minuter. Herregud det blir upp tidigt! ASKDKJASDFHKJH SO EXCITED!!!
 
(jag är jätteledsen att jag inte har några bilder, jag vet att det ser jättetråkigt ut utan bilder. Men jag är så dålig på att fota och det känns fel att ta bilder från google fär det ser så fult ut med bildkällor)

Postat av: Josefine

Hej, jag hittade din länk i en annan utbytesblogg och såg att du ska bo i Montana. Var i Montana är det du ska bo? Jag var nämligen utbytesstudent i Great Falls, Montana 11/12 tänkte om det kanske var dit du skulle? Det hade varit lite kul isf. Montana är helt underbart reste runt ganska mycket då jag både sprang och simmade och det är så underbart fint och människorna är så härliga.
Kramar från en Montanan (ja vi kallas så)

Svar: Jag ska till Butte, så det är en bit från Great Falls. Men det är så underbart fint i Montana så att jag ryser!
Amanda

2013-08-08 @ 11:07:06
Postat av: Josefine

Ja och det är ännu mer underbar i verkligheten. Butte är dock en av de städer jag aldrig hann vara i.
Vad jag har förstått så finns bara Fuddruckers i Montana och de har de godaste hamburgarna jag någonsin ätit så se till att ta dig dit någongång, samt Howard's Pizza=tunn som svensk pizza fast bättre. Får du chansen att besöka Yellowstone och Glacier, nationalparkerna som finns där så ta den chansen. Min skolan hade tex. att tog man kemi/biologi fick man åka dit för att ta prover och jobba med det i skolan. Giant Springs i Great Falls är också otroligt fint om det är en solig och klar dag.
Oj förlåt nu blev det mycket men, jag har inte hittat någon annan alls varken förra året eller i år som åkt till Montana som jag kan följa kul att äntligen hittat någon.
Nä nu ska jag sluta men hoppas du får ett underbart år i "Big Sky Country" aka. "The Last Best Place"!!

Och har du frågor om något är det bara att höra av dig! Vilken organisation åker du med?

Svar: Hahaha, ja det är verkligen hur fint som helst här! Älskar alla bergen och naturen i allmänhet! När jag anlände hit så åkte vi på en gång till någon hamburgerrestaurang, men jag kan inte komma ihåg vad den hette men det var inte Fuddruckers. De nämnde även en annan hamburgerrestaurang, men det var inte Fuddruckers det häller. Är inte så säker på att den finns här i Butte... :( Förhoppningsvis finns Howard's här!Jag tror att min familj kommer ta med mig till Yellowstone, de tog i alla fall med sig utbytesstudenterna, som var hos dem förra året, dit. :D
HAhah det gör inget, jag är med i en facebook grupp som heter Exchange Students in Montana 2013/14, gå med i den, det finns säkert någon som skriver en utbytesblogg på engelska! :D
Gud jag hoppas också att jag får det bra här! :D

Will do! Jag åker med STS! :D
Amanda

2013-08-08 @ 15:22:29
Postat av: karo

:((((

2013-08-08 @ 16:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0