December 25th
02 Januari, 2014 - 05:13


Tänkte skriva ett snabbt inlägg om min jullov men det skulle bli väldigt långt och inte kort alls, så jag bestämde mig för att göra separata inlägg om vad vi gjorde, så inom kort kommer det komma ett inlägg om vår weekend i Spokane, Washington och mitt nyår.

 

Innan jag pratar om själva julafton tänkte jag bara berätta lite om vad vi gjorde i kyrkan och vad jag fick för julklapp den 24e. Så runt 17:00 åkte vi till kyrkan, där fick jag läsa min lilla text och sjunga några jullåtar, det är så konstigt att sjunga julsånger på engelska för jag kan dem ju lite halvt på svenska men jag kan dem inte alls på engelska. Min familj fick också tända alla de fyra adventsljusen. Och ja det var det, det tog cirka en timme. När vi kom hem år vi chili från Wendy´s, inte direkt min favorit mat och inte något jag tycker passar under julen. But oh well. Efter middagen fick vi öppna en av julklapparna under granen, den jag öppnade innehöll en jättefin filt som min värdmamma hade virkat. Och ja det var det.

 

25e December:
Okej så klockan 8 blev jag väckt av någon som knackade på min dörr, kan inte komma ihåg vem det var men antagligen någon av pojkarna haha. Jag var väl inte jätteglad över att gå upp så tidigt, speciellt eftersom de dagen innan sagt att vi kunde gå upp 9, men men, fanns ju inte så mycket att göra åt. Så jag satte på mig min fina pyjamas som jag fått dagen innan och gick upp. Väl där uppe satt de och väntade på mig, vi fick först öppna vår julstrumpa, där i låg en massa småsaker och en massa gott godis. Sedan öppnade vi alla de andra julklapparna. Jag ska försöka ta kort på alla saker jag fick och lägga upp här på bloggen, men grejen är bara det att mitt rum är så mörkt och jag vill helst inte ta med alla sakerna upp på övervåningen för det är lite awkward att stå där och ta kort på allting... Men jag ska försöka!

 

Efter julklappsöppningen åt vi frukost och sedan gick alla och spenderade tid med sina nya saker. Jag fick inte direkt någonting som jag kunde spendera tid på så jag gick och skypade min familj och min kompis. Det var kul att se dem, mina föräldrar var hos min farmor och farfar så jag fick träffa dem också! När jag var klar med skypandet så gick jag och kollade på några julfilmer och sedan var det dags för middag, vi åt middag klockan 16:00, väldigt tidigt enligt mig. Men det var god mat i alla fall, vi åt kött och potatis, inte direkt en svensk julmiddag, men det var gott! Sedan tror jag att vi gick och kollade på fler filmer. Och sen var det dags för sängen.

 

Japp det var min jul, inte direkt som en svensk jul, men den var mysig. Jag föredrar vår jul hemma i Sverige dock, rätt mycket bättre!

 

Just nu sitter jag och försöker lära mig en dikt som jag ska kunna tills imorgon... Det går väl sådär, jag hoppas verkligen att vi inte ska skriva någonting om dem för jag har verkligen ingen aning om vad den handlar om..

 

 

Postat av: Mamma

Kram, fin bild!

Svar: thank youuuu
Amanda

2014-01-02 @ 14:02:51
Postat av: Margona Svenssong

Snygging! Roligt att följa dig. Kram!

2014-01-04 @ 11:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0