I dunno
14 Oktober, 2013 - 07:26


Hello all lovely people out there! Hur mår ni? 
Det var ett tag sedan jag skrev något, jag borde bli bättre på att skriva. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva... Alla dagar ser i princip likadana ut. Jag är i skolan och sedan åker jag hem, äter mellis och sedan åker jag till teatern och övar in danser och sånger. Vi är nästan klara nu, jag kan alla sånger och det mesta av danserna. Jag tror att det är en eller två danser vi inte börjat med. På torsdag ska vi ha en run-through, det ska bli kul för jag har ingen aning om hur de andras danser ser ut. Efter teatern åker jag hem, äter middag och gör läxor. Kul. Ni borde ställa fler frågor som jag ska svara på! Det skulle bli mycket roligare att läsa, och skriva.
 
I fredags var jag i alla fall på en football game, det var kul, Butte High vann! GO BULLDOGS! Jag satt med mina utbytisar från skolan. Vi är seriöst typ 10 stycken utbytesstudenter på skolan, och jag som trodde att jag skulle bli ensam... Jag tror dessvärre att eftersom att vi är så många och att de får utbytesstudenter varje år, så är det inte lika intressant längre för människorna på skolan. Jag får inte alls mycket frågor om Sverige och de är inte alls lika på som jag trodde att de skulle vara. Det är lite tråkigt, men men...
 
Vad gjorde jag igår? Först skypeade jag med mina föräldrar, syster, farmor, farfar, farbror, faster och kusiner. Det var jättemysigt, och det var kul att se dem allihop igen! Jag har saknar dem väldigt mycket, jag fick dock lite hemlängtan när vi hade lagt på och jag var lite deppig resten av dagen. På kvällen åkte jag och Lukas och bowlade med utbytesstudenterna från Central. Det var roligt, fast det blev inte så mycket spelade mest bara pratande. 
 
Idag har jag varit i kyrkan, vi sjöng lite, bad lite, lyssnade på prästen osv. osv. Nästa söndag ska jag tydligen säga the lord's prayer på svenska. Ni vet "Vår fader, du som är i himlen.Låt ditt namn bli helgat. Låt ditt rike komma. Låt din vilja ske på jorden, så som i himlen. Ge oss idag det bröd vi behöver. Ge oss idag vårt bröd för dagen som kommer. Och förlåt oss våra skulder, liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss. Och utsätt oss inte för prövning,utan rädda oss från det onda. Ditt är riket, din är makten och äran, i evighet. Amen." Lukas sa den på portugisiska idag. Det var intressant, det lät som att han pratade baklänges. Portugisiska är konstigt. När vi kom hem igen städade vi, jag fick städa mitt rum, min toalett och damma där uppe. Vi möblerade om i vardagsrummet och bar upp en stor Yoda docka. Jag ska ta kort på den så att ni får se den, den är så cool! Efter det kom Chichi hit (utbytesstudent från Japan) och vi kollade först på The Last Exorcism och sedan på We're The Millers, The Last Exorcism är en skräckfilm, men den var inte allt för läskig den var bara äcklig och We're The Millers är en komedi som var väldigt rolig faktiskt. Det var tur att vi tittade på The Last Excersim först för annars hade jag nog inte sovit så gott i natt. 
 
Nu ska jag gå och sova för klockan är 11:30 pm och jag är en trött flicka. Jag är ledsen att jag inte har med några bilder, jag måste bli duktigare på att använda min kamera! Nästa vecka har jag bara skola måndag och tisdag så det ska bli skönt. Jag kan äntligen sova ut lite! Har gått upp 9 varje helgmorgon och 6:40 varje vardagsmorgon. Jag förtjänar att sova lite längre på morgonen. 
 
Oh well, puss på er. I MISS YOU!

Postat av: Karro

fett coolt med yoda docka... påminner mig om när några trodde att jag pratade om ciabatta när jag pratade om CHEWBACCA...

vi måste skypa :-)

intressant att det är så många utbytesstudenter??? vilket land är det flest ifrån?? eller är alla från olika kanske??

kommer inte på något att fråga i nuläget... men öh jaaa
ppusskram miss u too<33

Svar: Ikr!!! Blev helt till mig när jag såg den, och jag har inte ens sett star wars... HAHAHA schhh vi behöver inte ta upp det nu

Jag veeeet, är ledig onsdag torsdag och fredag så vi får skypa då någongång!

Jag går väl göra ett inlägg om alla utbytesstudenter!

Puuuuuusssss
Amanda

2013-10-14 @ 08:50:52
Postat av: Margona Svensson

Det var verkligen roligt att se och höra DIG! Du skriver så bra, det behöver inte vara något häftigt
du skriver om, vardagliga småsaker räcker. Hur många är ni i klassen? Är alla i din ålder? Hur långa är lektionerna /rasterna? Har ni skåp,är skolmarerial dyrt?
Kram du duktiga flicka säger farmor

Svar: Haha tack, jag kan göra ett inlägg om skolan och allt sånt!
Kraaaaam
Amanda

2013-10-14 @ 18:18:08
Postat av: Mamma

Så klart saknar vi dig också! Puss Puss

2013-10-14 @ 20:28:32
Postat av: sofia

är det liksom en lifesize yoda docka???? SÅ COOLT i så fall!!!

stora frågan är nu, är det en scen som i hsm?? liksom med röda skynken o så där?? du måste ta kort eller låta någon filma när själva uppvisningen är!!

kommer inte på någon mer frågaaaa just nuu men vi måste skypa snart!!!!!!!!!

ok ha det bäst pusspuss <3333333

Svar: Det är en lifesize yoda!

Jag förstår inte riktigt vad du menar.. Ja det är en scen, och ja det är röda skynken som åker fram framför alla när musikalen är slut osv. Jag ska se om det är tillåtet att filma, i såna fall ska jag absolut göra det ch lägga upp här! :DDD

PUUUUSSSSS
Amanda

2013-10-15 @ 22:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0