Homecoming week
01 Oktober, 2013 - 02:46


 
Homecoming week var väldigt kul, jag försökte klä ut mig så gott det gick men jag hade inte något som riktigt passade till någon dag. Det var dock inte jättemånga som klädde ut sig, jag blev lite besviken när jag såg det. Det var bara måndagen och fredagen som ALLA klädde ut sig. 
 
Så okej, på måndagen var det color day vilket betydde att man skulle klä sig i sin årsgrupps färg, juniors hade på sig rött. Såhär såg jag ut:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var kul att se vilket år alla var i.
 
Nästa dag var det decade day, det var många som klädde ut sig till antingen hippies eller som om de kom från 90-talet. Jag hade ingenting riktigt att ha på mig så jag körde på detta:
(bild tagen av Valentine, tjejen längst till höger, hon kommer från Belgien och var jätteduktig på att klä ut sig. Hennes värdfamilj hade ALLT! )
Det jag har på mig är typ 80-talet eller något, då de använde mycket jeansjackor och liknande. 
 
Onsdagen var Disney-day och då hade jag på mig det här:
Jag ville ha musse pigg öron men det var ingen som hade några så det fick gå bra utan. 
 
Torsdagen var nerd-day och det var det roligaste tyckte jag! Även det lättaste, man behövde bara stoppa in sin tröja och sätta på sig ett par glasögon så var man klar. Jag hade även ett par suspensors, såhär såg jag ut:
(bild tagen av Valentine)
 
Fredagen var Purple and white-day, då skulle man klä sig i skolans färger nämligen lila och vitt. Jag köpte en hoodie som jag hade på mig, Jag hade även gjort en egen tröja, eller alltså jag köpte en lila tröja och använde sedan tygfärg, eller vad det nu kallas, och skrev saker på den, den hade jag under hoodien. Såhär såg jag ut:
(bild tagen av Valentine. Tjejen till vänster är Lyubov från Ryssland, sedan är det jag, Valentine och Halyna från Ukraina) 
 
På Fredagen var det halvdag så vi gick till klockan 12 någonting och sedan fick vi kolla på någon pepp grej i gymnastiksalen. Vi fick se cheerleaders, american football players, soccer players och volleyball players. De hade även en tävling om vem som kunde mima bäst till en låt, så en person från varje åldersgrupp fick stå i mitten och sjunga. Såklart vann personen som var en senior. Nej men hon var fakiskt bäst av dem. Efter det var det homecoming parade, men jag struntade i den för det var himla kallt ute. Istället åkte jag och några kompisar till Wendy's och åt lunch. Deras chicken nuggets är jättegoda! 
 
Jag hade rehearsals på eftermiddagen så jag åkte direkt hem efter lunchen och åkte sedan direkt till teatern. Vi övade på några låtar och sedan stack jag till vår homecoming game. Jag har aldrig fattat American football och kommer nog aldrig göra det heller, det är väldigt komplicerat! Vi förlorade i alla fall, det fattade jag. Awkward att vi förlorade vår homecoming game... Det blev typ 31-41 eller något så vi var i alla fall duktiga. Man får 6 poäng för varje touchdown och 1 extra poäng om man kan sparka bollen i mål efter touchdownen. DEt var hur kallt som helst där, när matchen var slut kunde jag knappt gå. Alltså seriöst, det gjorde ont i mina fötter av att gå! 
 
Efter matchen var det homecoming dance. Det var inte en sådan dans där man klär på sig långklänning och har värsta fina håret. Nej man kommer i de kläder man hade på sig i skolan och sen är det bra med det. Jag hade nog aldrig klarat av att stå i klänning och tittat på matchen. Jag skulle ha dött. Men dansen då. Hur var det? Jo alltså... Det var väldigt annorlunda från hur vi dansar. När vi dansar står vi i en klump och hoppar lite. Här står de i flera små grupper och dansar. Liksom dansar fult. Jag vet inte hur jag ska förklara men det var i alla fall väldigt awkward och jag och de andra utbytesstudenterna stod och skrattade åt hur de dansade. Men jag antar att det var ganska kul ändå. Jag hade nog kunnat leva utan det dock. Efter dansen åkte jag hem och sov. 
 
Ja det var homecoming veckan. Jag kanske ska berätta att det har börjat snö här också, det är ju alltid trevligt. Inte alls. Hatar snö och kyla. Men alltså det var konstigt, ena dagen var det liksom 20+ och andra var det 0 och snöade. Det gick så himla snabbt!
 
 
 Det gick från det här...
 
Till det här... Mys....
 
Oh well, fick mitt paket med mina vinterjackor idag i alla fall. OCH GODIS!! SOM JAG HAR SETT FRAMEMOT DET! Jag fick två paket bilar och två marabouchokladkakor! MUMS! 
 
Det var det, nu ska jag gå och äta middag för jag är hungrig och klockan är snart 7! 
 
Puss puss

Postat av: Karro

OMG DU HAR BLOGGAT LÅNGT???? ...MED BILDER!!!! DET FINNS EN GUD! HAHAHA nej åh gud äntligen<3333333
ah du är så söt<33333 önskar det också fanns temadagar i vår skola, åh så skoj det hade varit! att få se alla hipsters, swagmänniskor,och nackares versioner av de olika teman. blev så jäklans hungrig nu efter att ha läst ordet chicken nuggets så ska nog ta och äta något hmm... puss<3

Svar: HAHAHAH ja äntligen lite bilder, right! Vi får väl se när det kommer bilder igen ;)) <333 Jag önskar det också! Det skulle vara så kul! Alla nackare skulle väl antagligen inte klä ut sig tho... För nackare är så tråkiga! Det var få som klädde ut sig här så jag tror verkligen inte att svenskar skulle gå all in... Svenskar är ju svenskar.. Meeeen jag har börjat sakna alla fina svenskar! <333333333 Till exempel dig och Sofia och alla andra ååhhhhhh <333333 Puuuusss <33
Amanda

2013-10-01 @ 08:47:09
Postat av: sofia

snö <33333333333 kan du inte visa lite mer av huset? :))) vill se alla heltäckningsmattor

Svar: Will do någongång, promise! När vet jag inte dock ;))) Alltså det var typ värsta snöovädret igår, usch så äckligt det var!
Amanda

2013-10-01 @ 18:57:46
Postat av: sofia

glömde säga en sak!!! väldigt fina kläder, klädde lärarna upp sig oxå?? hoppas du har det bäst, pusspuss <333

Svar: HHAHAH gracias! Nja, bara några ytterst få lärare klädde ut sig. Typ en.. Så det var lite tråkigt. Men men, de är lärare det är förståeligt! Jag har det underbart i denna kyla, det är typ -10 just nu, dock så är klockan 00:14 så... PUUUSSS! <333
Amanda

2013-10-01 @ 18:58:33
Postat av: Mamma

Tack! Jättekul att se! Och så bra att jackorna kom fram. Puss puss

2013-10-01 @ 21:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0