The Exchange Student Challenge
29 Maj, 2013 - 22:31


Jag hittade den här listan på en annan utbytesstudents blogg och tänkte att jag också skulle fylla i den. 
 
Vilket land ska du till?
USA
 
Vilken organisation reser du med?
STS, Student Travel Schools
 
Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Jag gjorde inget delstatsval, jag vill hellre hamna med en familj som passar mig i en delstat som jag inte alls tänkt på än att hamna i te.x Kalifornien men få en familj som inte passar mig alls.
 
Har du fått familj eller gjort stat/regions-val?
Som sagt gjorde jag inget delstatsval och jag har fått min familj. Jag ska till bergiga Montana!
 
Kommer du åka på något förberedelseläger?
Ja, om 78 dagar ska jag till New York! 
 
Vad ser du mest fram emot?
Att träffa min familj och skaffa nya vänner! Självklart också att gå på high school.
 
Vad fruktar du mest?
Jag tror alla utbytesstudenter har känt den där klumpen i magen när de tänker på första skoldagen! Jag fasar lite för bilresan hem från flygplatsen också.. 
 
Vill du prova någon ny sport?
Självklart! Jag är inte alls någon sporttjej men någonting måste jag ju göra för att inte gå upp en massa i vikt, sporten i USA är ju dessutom mycket större än här i Sverige så jag tror att det kommer vara roligare där borta. En sport jag skulle vilja pröva på är basket, jag har aldrig spelar det förut men eftersom att jag är rätt lång borde jag ha en fördel.
 
Vad kommer du sakna mest?
Min familj och mina vänner!
 
I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?
Om STS arrangerar en resa kommer jag absolut följa med på den. 
 
Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:
Först och främst nationalparkerna i Montana; Yellowstone National Park och Glacier National Park, annars vill jag gärna åka till Kalifornien. 
 
Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Det tror jag, många utbytesstudenter säger ju att det är det bästa året i sina liv, och det tror jag att det blir för mig också. Jag försöker dock att inte ha allt för höga förväntningar. 
 
 

Postat av: Karro

Intressant

2013-05-31 @ 20:14:05
Postat av: Sarah

Regnbågen e så fin :)

2013-08-02 @ 01:56:34
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0